Strojopis

projekt z programovania (leto)

Úvodné menu Mačička a myšička Padajúce písmenká

Mačička a myšička

Hra je určená skôr pre nižšie vekové kategórie.

Myšička je na prechádzke prírodou. V ceste má však prekážky, veľké písmená. Tie jej našťastie môže hráč odstrániť a to tak, že na písmenko klikne na klávesnici. Na prechádzku sa ale vybrala aj hladná mačka. Tá môže milú myšku zožrať. Vybrala sa však o čosi nekôr a nie je od myšky rýchlejšia, no v pohybe jej pomáha každý zlý úder hráča. [FAQ]

Na hru je dobré mať obrazovku aspoň 17 a Windows 2000 a lepšie, lebo je v nej vo veľkej miere použitá transparentnosť (Delphi: "TransparentColor does not work on all systems. The application must be running under Windows 2000 or better, and the machine must be a P90 or better."). Rýchly procesor je takisto výhodou. Hra bola testovaná na Pentiu IV, doporučovala by som čosi lepšie, oveľa. (Možno, ak to čítaš po roku 2003, neznie to tak vtipne.)

[screenshot1]

Padajúce písmenká

Hra sa snaží o reinvenciu istej starej DOSovskej hry. Už na prvý pohľad je jasné, že ide o akýsi návrat do dávnych čias - čierne pozadie, zelené písmená s fixnou veľkosťou...

Po obrazovke padajú dve písmená. Úlohou hráča je zachytiť ich (kliknúť na ne na klávesnici) ešte pred tým, ako padnú na "zem". Na pravej strane padajú písmená, ktoré majú byť stláčané pravou rukou, na ľavej...

Tým, ktorí poznajú moju tvorbu, sa môže zdať hra akási povedomá. Na podobnom princípe funguje hra Písmenká, ktorú som robila ako zápočtový projekt z programovacieho jazyka C. Tá však bola programovaná, ako ináč, v C, z čoho vyplývajú i značné odlišnosti v spôsobe, ako boli napísané a nakoniec aj vo výsledku.

[screenshot2]
[screenshot3]